Sista låtarna

Jag är ledsen att jag inte har lagt in fler inlägg på sistone. Det har varit mycket i skolan nu så jag har fått ta en paus från bloggandet ett tag.

Nu har jag hört en minut av varje låt som ska vara med i mon i Malmö. Enligt mig är de super!

1. Agnes - Love, Love, Love

Agnes låtar On & On och Release Me är två av mina favoritlåtar på sistone. Tyvärr känns det inte den här lika bra som dem låtarna MEN Love, Love, Love är ändå bra. Om den tävlat i förra deltävlingen hade den lätt gått vidare till finalen. Nu är det mera tveksamt.

Betyg: ***

2. Star Pilots - Higher

Det är den här låten som låter minst schlager ikväll. Jag älskar In The Heat Of The Night och den här håller lika hög klass. Under den minuten man fick höra kunde jag inte höra likheter med Eye Of The Tiger som aftonbladet.se gjort. Jag hör mer likheter med Star To Fall. I mina ögon kan jag redan nu säga att denna är på topp 5 av de bästa låtarna i år. Tyvärr tror jag inte tittarna kommer hålla med mig.

Betyg: ****

3. Susanne Alfvengren - Du Är Älskad Där Du Går

Den här har ingen chans i mon. Det är en av de sämsta Bobby Ljunggren-balladerna hittills, om det är han som skrivit den, måste kolla upp det. Det här var liksom bara tråkigt och jag har läst att Susanne har röstproblem. Kommer inte funka.

Betyg: *

4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing Me Tenderly

Nja, jag hade förväntat mig ännu bättre härifrån. Refrängen är bra men det andra är liksom bara en lång väg fram tills det bästa kommer. Tyvärr tror jag att de misslyckas att ta sig vidare till en andra omgång... synd. Om den varit med förrra veckan hade den lätt varit finalvarning på den.

Betyg: ***

5. Thorleifs - Sweet Kissing In The Moonlight

Jag skäms! Jag skäms! Jag skäms! Hörde ni?! Jag skäms! Jag har inte sett ett helt avsnitt på dansbandskampen. Jag tyckte inte om Scotts låt som gick vidare till andra chansen heller. Men det här, det gillar jag! Klassisk Lasse Holm schlager, låter mycket som Dag Efter Dag. Oväntat bra!

Betyg: ****

6. Sarah Dawn Finer - Moving On

Sarah är alltid bra live. Jag tror att den här kommer växa och bli jättebra live. Go Sarah! Men låten då... jag tyckte inte om I Remember Love när jag hörde den första gången heller, medan jag nu tycker att det är en av de bästa balladerna i Melodifestivalen någonsin. Det jag försöker säga är att jag inte tycker om den här speciellt mycket nu men jag tror att den här kan bli livsfarlig när det väl gäller. Sticker ut jämfört med de andra låtarna ikväll.

Betyg: ***

7. Next 3 - Esta Noche

Här behövs inte säga så mycket. Hemskt!

Betyg: -

8. Malena Ernman - La Voix

Jag älskar Fredrik Kempes version av Vincero. La Voix håller inte lika hög klass. Jag tycker ändå att denna är en av de bästa ikväll. Jag tror att hon kommer äga live. Tyvärr är det så att antingen älskar man den här låten eller så hatar man den.

Betyg: ****

Slutkommentar: Klart bästa deltävlingen. Väldigt svårtippat, jag hoppas att Star Pilots går vidare, men jag tror tyvärr inte att så blir fallet.

Till final:

Agnes
Thorleifs

Till andra chansen:

Sarah Dawn Finer
Malena Ernman

Internationella juryns val:

Det kan bli vilken låt som helst. Håller mina tummar för Star Pilots.

Varje deltävling har varit svårtippad på olika sätt. Den här gången är det för att låtarna är så bra! Tycker ni inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0