Två nya låtar! + snart länkar till alla låtar!

Igår valdes 2 nya bidrag till Eurovisionen och till skillnad från lördagens besvikelser valdes två upptempolåtar som jag tror kommer finnas med i finalen på lördagen.

Grekland valde tyvärr den låten jag tyckte minst om This Is Our Night. Låtmässigt tycker jag Right On Time var bäst men jag tror fel artist framförde den. Däremot var This Is Our Night den rätta låten för Sakis tror jag. Liveframträdandet kan bli jättebra när de väl kommer till Eurovision Song Contest och Grekland kommer nog hamna på topp 5 i finalen, igen. De har hamnat där tre gånger på de senaste fem åren. Det är endast Grekland, Ukraina och Ryssland som lyckats så bra, även om Turkiet och Serbien varit nära.

Betyg: ***

Jag har inte följt Georgiens uttagning någonting faktiskt. De sa först att de inte skulle vara med i år men ångrade sig sent förra året. Låten de valde är en discodänga som jag ligger i gränslandet om de ska gå vidare till finalen eller ej. Liveframträdandet imponerande inte på mig men de kan säkert förbättra det till när det väl är dags. Om vi skulle skicka Alcazar till Moskva tror jag tyvärr att de kommer sno röster från oss. Det är väldigt synd för i mina ögon är de här ingenting jämfört med Alcazar.

Betyg: **

Länkar till alla låtar som ska vara med i årets ESC kommer inom kort. Jag fixade länkar redan igår men det krånglade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0