Lördag 14/2

Idag är det finaler i en hel del länder i Europa, bland annat i Polen och Island. Jag har inte följt Islands deltävlingar speciellt bra men jag vet att jag till 99% alltid gillar deras bidrag, mina favoriter är deras låtar från 1986, 1990, 1999, 2000, 2003, 2004 och 2008. Det finns också massa andra bra isländska låtar. I Polen vet jag att Man Meadow tävlar för andra året i rad. Förra året kom de trea med Viva La Musica. I år tävlar de med låten Love Is Gonna Get You som är 100 gånger bättre och de förtjänar en vinst tycker jag. Ikväll har också Litauen, Armenien och Moldavien sin final.

Nu bär det av till teven, för det är dags för Melodifestivalen från Skellefteå. HEJA MÅNS OCH LILI & SUSSIE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0