ESCNATION

Nu är jag tillbaka för att göra reklam för min favorithemsida om Eurovision, ESCNATION. Min röstning mellan 1 Life och Lane Moje. Om ni scrollar ner på sidan så ser ni reglerna för Elimination round och hur det gått tidigare. Här följer länken till finalen.

http://www.tummiweb.com/escnation/scorewiz/show.php?id=61181

Först läser ni vad jag skrivit om ni vill. Där står resultatet och längst ner följer också en länk till bloggen.

Sen klickar ni på start och då startar röstningen. Det enda ni behöver göra är att ställa in vilken hastighet ni vill se röstningen på. Jag tycker det är bäst att ni klickar på faster så mkt tills markeringen är precis i mitten mellan faster och pause. Men det bestämmer ni själva.

Sen är det bara att titta. Jag säger inte resultatet, ni får titta själva!

Nu när 2004 års Elimination round är avgjord så börjar 2005 års Elimination round. Här nedan följer länken till där ni kan rösta. Alla 39 låtar är med i början men de ska bli en.

http://www.tummiweb.com/escnation/scorewiz/rsvp.php?id=61371&a=gucunie&vnr=next

Så här många får rösta i varje omgång:

När det är över 16 deltagare i tävlingen får 20 stycken rösta.
När det är 11-16 deltagare i tävlingen får 25 stycken rösta.
När det är 3-10 deltagare i tävlingen får 30 stycken rösta.
När det är FINAL får 50 stycken rösta.

Ni får rösta på ert egna land, men rösta helst med hjärtat. Den bästa låten ska ju vinna!

Jag är som jag är, det finns en till röstning. Där är det årets Melodifestival som gäller. Den första deltävlingen har redan avgjorts. Här nedan är resultatet.

Till första omgången gick:

Alcazar - Stay The Night
Emilia - You´re My World
Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life
Marie Serneholt - Disconnect Me
Nina Söderquist - Tick Tock

6. Caroline af Ugglas - Snälla Snälla
7. Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt Av Ljus
8. Scotts - Jag Tror På Oss

Duell 1

Emilia - You´re My World vs. Nina Söderquist - Tick Tock

Till final: Nina Söderquist - Tick Tock
Till andra chansen: Emilia - You´re My World

Duell 2

Alcazar - Stay The Night vs. Marie Serneholt - Disconnect Me

Till final: Alcazar Stay The Night
Till andra chansen: Marie Serneholt - Disconnect Me
5. Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life

Internationella Juryns Val: Emilia - You´re My World

Nu är det dags för andra deltävlingen. Här kan ni rösta.

http://www.tummiweb.com/escnation/scorewiz/rsvp.php?id=61338&a=poj3sod&vnr=next

Reglerna är samma som i den riktiga Melodifestivalen. De fem främsta går vidare till nästa omgång, där behåller de dem poängen de fick i första omgången. Sen får 1:an möta 4:an i en duell och 2:an får möta 3:an i den andra duellen. Vinnarna i duellerna går vidare till finalen och förlorarna i duellerna går vidare till andra chansen. Jag väljer min favorit som inte gick vidare till finalen som den Internationella Juryns Val.

Rösta på det bidrag ni tycker är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0