1 minut av varje låt! :D

SVT har nu släppt en minut av varje låt som kommer tävla i mon i Skellefteå. Här är vad jag tycker just nu om låtarna.

1. Lili & Sussie - Show Me Heaven

Mycket bra 80-talsdisco som jag älskar. En kanonrefräng på det. Men jag vet inte om de är så bra live. Borde ta sig vidare till andra chansen åtminstone. Verkligen min musikstil!

Betyg: ****

2. Lasse Lindh & Bandet - Jag Ska Slåss I Dina Kvarter

Jag tyckte mycket bättre om hans förra låt. Nu är det mer en Patrik Isaksson-låt men han har för klen röst till en sån här låt. Jumbovarning faktiskt, men den kan växa. Blir säkert bättre live.

Betyg: *

3. Jennifer Brown - Never Been Here Before

Hon sjunger mycket bra och jag tror säkert att den här blir bättre live. Jag tror faktiskt att den här kan ta sig vidare till andra chansen eller finalen till och med med tanke på Emilia och Caroline af Ugglas framfart förra veckan. Men efter första lyssningen är den tyvärr lite anonym, men ändå OK.

Betyg: **

4. HEAT - 1000 Miles

Rockband blir alltid bra live och jag tror också att den här kan avancera vidare. Det pratades om att The Poodles skulle köra denna men det var bra att de sa nej till den för jag tror inte detta är deras stil. Hellre Martin Stenmarck då men helst HEAT.

Betyg: ***

5. Markoolio - Kärlekssång Från Mig

Markoolio blir alltid mycket bättre live än på cd. Just nu tycker jag den är ganska tråkig och den har ingen bra ironi just nu. Markoolio har lovat en överraskning på scenen, en av hans kompisar ska vara på scenen och göra något speciellt. Kan det vara Tobbe Trollkarl som ska trolla lite för oss?

Betyg: *

6. Amy Diamond - It´s My Life

Detta är mycket bättre än Thank You. Det kanske är för att Alexander Bard har varit med och skrivit låten. Amy Diamond blir alltid bra på live men jag tycker inte om hennes röst. Den låter för barnslig.

Betyg: ***

7. Cookies N Beans - What If

Sångerskan från Oh Laura är med i den här gruppen och hon har en fantastisk röst. Den här kan också göra bra ifrån sig tror jag, kan säkert konkurrera bort artister som Markoolio. Påminner mycket om Dixie Chicks och också Calaisas låt från förra året.

Betyg: ***

8. Måns Zelmerlöw - Hope And Glory

Den här låten har exakt samma konstruktion som Hero, men det har jag inget emot faktiskt eftersom jag älskar Hero. Måns är som vanligt bra på scenen tror jag, men jag vågar inte sätta en femma förrän jag sett det live. Men detta är solklart min favorit för i morgon. "All the bottles I´ve lost, and the bottles I´ve won", bättre engelska live får jag hoppas.

Betyg: ****

Kommentar: Jag är glad att Måns inte tävlar med en Cara Mia låt igen, jag tyckte aldrig om den. Måns kan säkert vinna hela tävlingen men just nu är Alcazar är bättre i mina ögon. Om jag tippar just nu så blir det så här:

Till final: Måns Zelmerlöw & HEAT
Till andra chansen: Lili & Sussie & Cookies n Beans

Även om Amy Diamond har en bättre låt i år så tävlar hon i en mycket tuffare deltävling i år och går därför inte vidare. Markoolio gör en Shirley Clamp och kanske till och med kommer sist, men jag tror ändå Lasse Lindh & Bandet tar JUMBOPLATSEN. Cookies n Beans och Jennifer Brown kampas om en andra chansen-biljett. Justeringar tillkommer såklart i morgon både innan programmet och efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0